poniedziałek, 11 listopada 2013

Ulubione książki w domu

Od kilku dni zastanawiałam się o czym by tu Wam napisać i wyszło na to, że pasuje coś zrecenzować ale jakoś zupełnie nie mam ochoty na wałkowanie tematu kosmetyków i dlatego postanowiłam znowu pokazać trochę książek. Tym razem padło na moją prywatna biblioteczkę. Nie, nie pokażę Wam wszystkiego bo post miałby kilka kilometrów długości ale za to wybrałam kilka moich ulubionych tytułów, do których z przyjemnością wracam. Kolejność przedstawienia zupełnie nie ma znaczenia bo wszystkie lubię jednakowo.
Zapraszam.
                                                                                
Trudi Canavan
Trylogia Czarnego Maga
Gildia Magów
Nowicjuszka
Wielki Mistrz
oraz ich prequel
Uczennica Maga
 Bardzo zaskakująca, nieprzewidywalna, ciekawa i wciągająca. Idealna dla fanów magii, wojen i spisków. Kupiłam przypadkiem i totalnie przepadłam.
                                                               
Stephanie Meyer
Zmierzch
Księżyc w nowiu
Zaćmienie
Przed świtem
Seria znana chyba wszystkim. Zupełnie nie rozumiem jej fenomenu ale odkąd obejrzałam Zmierzch przepadłam. Książki przeczytałam już 3 może 4 razy i jeszcze do nich wrócę bo są świetną odskocznią od czytania grubych i ciężkich tomów ;)
                                                              
Alice Sebold
Nostalgia Anioła
Smutna, wzruszająca i poruszająca. Wprowadza w nostalgię i wyciska łzy.
                                         
Patrick Suskind
Pachnidło
Historia pewnego mordercy
Uwielbiam zarówno film jak i książkę. Jest mroczna, tajemnicza i niepowtarzalna a do tego ma zaskakujące zakończenie.
                                                            
Paweł Rochala
Baśń Średniowieczna
Uwielbiam tradycyjne podania i legendy. Czary, złe moce, czarownice, diabły i inne magiczne istoty to to co przykuwa moją uwagę a w tej książce tego nie brakuje.
                                                              
Vladimir Nabokov
Lolita
Zaczęło się od przypadkowego obejrzenia filmu a potem już musiałam ją mieć. Kontrowersyjna, nieprzewidywalna, zaskakująca i szokująca. Po prostu świetna.
                                                       
Shaun Hutson
Nemezis
 Straszna i przerażająca. Zupełnie nie nadaje się dla osób o słabych nerwach a nawet u tych o mocnej psychice wywołuje koszmary. Chyba jedyny thriller który uwielbiam ;)
                                               
Władysław Stanisław Reymont
Chłopi
No cóż tę lekturę można kochać albo nienawidzić. Ja zdecydowanie należę do jej wielbicieli. łyknęłam ją w całości i to tak szybko, ze nawet przyswoiłam gwarę w niej zawartą. Potem tygodniami musiałam znowu uczyć się mówić poprawną polszczyzną ;) Genialne dzieło. Szkoda, że nie ma takich więcej w kanonie lektur szkolnych.
                                                         
To by było na tyle najbardziej ulubionych z ulubieńców;) W mojej domowej biblioteczce jest jeszcze wiele książek które lubię ale nie aż tak bardzo jak te, które Wam tutaj pokazałam.
Teraz rozważam przedstawienie Wam książek, które darzę wyjątkowym sentymentem. Bylibyście nimi zainteresowani?
                                                    
Znacie którąś z wymienionych książek? Czytaliście? A może planujecie?
Podzielcie się swoimi ulubieńcami.

14 komentarzy:

  1. Gildia magów jest fantastyczna! Wszystkie trzy tomy pochłonęłam z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Pewnie. To świetna rozrywka na długie jesienne wieczory ;)

      Usuń
  3. Chłopi jakoś mnie nie zainteresowali zbytnio. Za to jeśli chodzi o Zmierzch, to tyle ile się wcześniej przed niem wzbraniałam, to potem mocno pokochałam :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się tam Zmierzchowi nie opierałam ;) W tym temacie byłam łatwa ;)

      Usuń
  4. Ojj, w kwestii książek reprezentujemy zupełnie dwa różne światy, dlatego żadna z przedstawionych tu pozycji nie znalazła się w moich rękach i podejrzewam, że już raczej nie znajdzie. Jeśli o literaturę chodzi, to niestety czytam same lekkie, przyjemne i proste książki. No cóż, trudno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem już coś na ten temat ;) Czasami nam się zdarza czytać to samo więc nie jest tak źle ;) Za to nie powinnaś nawet patrzeć na okładkę Nemezis bo będziesz miała lęki i koszmary ;)

      Usuń

Dziękuję za wszystkie komentarze - dzięki nim ten blog żyje :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...